Mapa míst

čtvrtek 22. října 2015

Kostel Neposkvrněného Početí Panny Marie v Dubí

"Místo, kde se Vám bude zdát, že jste se ocitli v Benátkách"

Kostel je postaven ve velice zajímavém stylu

Průčelí kostela

Kostel Neposkvrněného Početí Panny Marie byl vybudován z prostředků veřejné sbírky. Stavba byla budována v letech 1896 - 1906 a byla a je považována za místně exotický příklad italské gotiky. Vše došlo tak daleko, že i stavební materiál byl dovezen z italských Benátek. Kostel byl vysvěcen 21. října 1906 a od té doby slouží církevním a kulturně společenským akcím. Má i jeden primát - je nejseverněji položenou stavbou benátské architektury.

Jako stavební materiál byl použit mramor a cihly. Stavba je trojlodní bazilika s převýšenou střední lodí a vysokou hranolovou věží. Průčelí je pruhované z červeného a bílého mramoru. Ve vysoké věži se nachází zvon z roku 1925 a v první patře věže je volně uložen malý litinový zvon z roku 1919.

Věž kostela
A jak se sem dostaneme?
Do Dubí se dostanete z Teplic, když pojedete směrem na Cínovec. A právě v tomto se nachází kostel. Na kruhovém objezdu, jedete směr Cínovec (ulice Ruská) a ke konci města (před lázněmi) se kostel nachází. Pokud jedete vlakem, tak z vlakové zastávky Dubí se vydáte po zelené značce a dojdete ke kostelu (značka prochází pár metrů od něj)

Můj dodatek:
Dubí mě jako město vůbec neoslovilo, takže jsem relativně vůbec nic neočekával. Možná to byla chyba. Kostelem jsem byl velmi překvapen, líbil se mi a dost. I okolí bylo příjemně upravené. Pokud se zde budete toulat, určitě si sem naplánujte zastávku.

Odkaz na fotoalbum na rajčeti:

Žádné komentáře:

Okomentovat